Köpvillkor
Recovery Wear har ambitionen att hålla hög service. Ta del av våra köpvillkor nedan innan köp och vid eventuella frågor kontakta oss gärna!
Priser
Alla priser är i SEK, inklusive moms om 25 %, Fraktkostnad tillkommer i vissa ordrar och redovisas innan bekräftat köp.
Orderbekräftelse
När din beställning har inkommit skickas en orderbekräftelse till angiven e-postadress.
Leveranstid
Normalt räknar vi med en leveranstid på 4-9 arbetsdagar inom Sverige. Vid större order kan leveranstiden bli längre.
Om en beställd vara skulle vara restnoterad meddelar vi dig detta, och samtidigt beräknad leveranstid av densamma, för att godkänna senare leverans eller om så önskas makulera restbeställningen.
Fraktkostnad
Fraktkostnaden inom Sverige är 59 kr per order. Orderbelopp över 995 kr är fraktfritt inom Sverige. För beställning/leverans utanför Sverige kontakta oss innan köp.
Betalning
Våra ordinarie betalningsvillkor, vid beställning via vår webbshop sker betalning enkelt och säkert med Stripe.
Stripe har granskats av en PCI-certifierad revisor och är certifierad enligt PCI Service Provider Level 1. Detta är den strängaste certifieringsnivån som finns inom betalningsbranschen. För att åstadkomma detta använder vi klassens bästa säkerhetsverktyg och metoder för att upprätthålla en hög säkerhetsnivå på Stripe.
Alla kortnummer är krypterade i vila med AES-256. Dekrypteringsnycklar lagras på separata maskiner. Ingen av Stripes interna servrar och demoner kan erhålla kortnummer i klartext men kan begära att kort skickas till en tjänsteleverantör på en statisk godkännandelista. Stripes infrastruktur för att lagra, dekryptera och överföra kortnummer körs i en separat värdmiljö och delar inte några referenser med Stripes primära tjänster (API, webbplats och så vidare).
Här är dokumentet där du kan granska informationen: https://stripe.com/docs/security/stripe#program-terms-and-conditions
Genom Stripe använder vi oss av Klarna. Ni kan läsa mer om Klarnas alla villkor här: https://www.klarna.com/se/villkor/
Reklamation
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss för vidare instruktioner.
Felaktig eller skadad vara (ovan) skall reklameras inom 14 dagar från leveranstillfället. Vid överenskommen återsändning av en felaktig eller skadad vara står Recovery Wear för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan skall återsändas väl emballerad, med bifogad beskrivning av felaktigheten, tillsammans med faktura eller orderunderlag. När det gäller returtransporten så är det du som kund som står för den sk. Transportrisken
Garanti/Reklamation
Normal garanti mot produktionsfel är 2 år.
Recovery Wear bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex (men ej begränsat till) inkompatibilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, merarbete, installationskostnader eller annan ekonomisk skada. Recovery Wear ersätter aldrig kostnader för tredje part om inte detta har överenskommits i förväg.
Ångerrätt
Som kund hos Recovery Wear har du laglig rätt att ångra köp via Internet inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Meddela oss i så fall gärna via mail.
Om du vill utnyttja din ångerrätt, skall du sända tillbaka varan till oss. När vi har fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad, betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan, dvs. exklusive fraktkostnaden av leveransen till dig eller returen till oss. Skicka med faktura eller orderunderlag, samt ange vilken bank, kontonummer inklusive clearingnummer, för utbetalning. Observera att vi inte löser ut postförskott/efterkrav då vi måste kunna se den returnerade varan innan vi betalar.
Bytesrätt
Förutom 14 dagars öppet köp/ångerrätt erbjuder vi dig som kund 30 dagars bytesrätt efter det att du har tagit emot varan. Varan byts mot likvärdig vara eller ett tillgodohavande. Produkten skall vara oanvänd. Du som kund står för leveranskostnaderna och transportrisken.
Bytesrätt/öppet köp gäller inte specialbyggda produkter.
Förpacka returförsändelsen väl. När det gäller returnerade varor (Ångerköp) står du för transportrisken.
Observera att om du inte hämtar ut eller tar emot dina beställda varor, debiteras du för fraktkostnaden till dig, returfrakt, samt hanteringskostnader.
Om du har någon fråga är du alltid välkommen att maila dina frågor till oss. Mer information hittar du under under Kontakta oss.
Force Majeure
ASVE Group AB / Recovery Wear är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra leverans av beställda varor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter och dessa försvårar, förhindrar, eller försenar fullgörandet.
Befriande omständigheter skall anses vara bla. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I Force Majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, tex. restriktioner, varningar, försäljningsförbud, etc.
Ansvarsbegränsningar
ASVE Group AB / Recovery Wear kan inte garantera att informationen på vår hemsida är fullständig eller riktig. Uppgifter och lagregler kan ha ändrats så att det påverkar informationen på webbplatsen. Även externa länkar och dokument kan ha ändrats utan vår vetskap och vi tar inte ansvar för denna informationen.
Kundtjänst och frågor
Vid frågor hänvisar vi till vår mailadress: info@asvegroup.se
Beskriv till ärende så tydligt som möjligt och ange ordernummer om tillgängligt.